Debatten » Kærlighed » Hjælp omkring nyt barn?

Hjælp omkring nyt barn?

1. betterikke betterikke Indlæg: 4
    22. februar 2012, 16.45 Opdateret d. 22. februar 2012, 16.45

Hej.
    Jeg er kommet i et forhold med verdens skønneste mand, som samtidig har den dejligste pige på 5år. (har ingen børn selv)
    Vi har snakkede meget om at vi gerne vil ha et barn sammen inden for den nærmeste fremtid, men så fik det mig til at tænke på noget der kan ha stor betydning for vores forhold. Når jeg ikke selv har børn bliver det jo en kæmpe oplevelse, som jeg gerne skulle kunne dele med ham.

- Man siger barn nr. 1 er så stor og specielt, men kan barn nr. 2 så overhovede måle sig med den følelse?

- Er der nogle der kender til følelsen at få barn nr. 2, og om der er forskel når det er med forskellige man får børn?

Kh Rikke.

2. GuitarGangster Jeg kan svare på de fleste spørgsmål om hunde, teknik, biler og IT...så bare fyr løs ;) Indlæg: 2844
    22. februar 2012, 16.54

Alt så jeg er barn nr 1 for min mors vedkommende og nr 2 for min fars. Der har ikke været nogen forskel Jeg snakkede faktisk sjovt nok med min mor om det forleden

Har du en BLOG??!!! Om TØJ???!! WAUW!!!!! Lad mig da LIGE få armene ned, så jeg kan lave dig en hat af papir!
  3. m-ina m-ina Indlæg: 42
    22. februar 2012, 17.00

Jeg har lidt samme "problem" Min kæreste har 2 børn fra tidligere forhold. Jeg havde også selv mange tanker omkring det. Uanset om det er nummer 1 eller nummer 10 så vil man jo elske børnene lige højt alligevel.
    Jeg har valgt at se det som en fordel at han har børn fra tidligere, så har jeg hans erfaringer at trække på når den tid engang kommer. (og han ved hvordan en gravid kvinde fyldt med hormoner kan være hehe)

4. betterikke betterikke Indlæg: 4
    22. februar 2012, 17.05

Hvor er det godt at vide at jeg ikke er den eneste med den tankegang.
    og du har fuldstændig ret, det er en kæmpe fordel at han har et barn i forvejen viser bare at han kan klare rollen. Men jeg er bare bekymrede om han ville blive lige så følelse-ladet og være "høj" på igen at skulle ha et barn.

5. Ellinera Indlæg: 142
    22. februar 2012, 17.13

Mon ikke han vil være ekstrem lykkelig?
    Det er hans første barn med DIG!

A line allows progress, a circle does not.
  6. Shakti Shakti Indlæg: 2208
    22. februar 2012, 20.49

Selvfølgelig vil han da være lige så glad, som første gang Man elsker jo alle sine børn lige meget.

7. Pearlshine Indlæg: 440
    22. februar 2012, 21.16

jeg har selv 3 søskende og mine forældre har været lige spændte og glædet sig lige meget hver gang. Som min mor siger så er det jo et nyt barn og graviditeterne er ikke ens - så det tror jeg overhoved ikke du behøver bekymre dig om

8. betterikke betterikke Indlæg: 4
    22. februar 2012, 21.50

Tusind tak for alle indlæggene, i har godt nok fået vendt min tankegang om til noget positivt igen.

9. m-ina m-ina Indlæg: 42
    23. februar 2012, 10.38

betterikke sagde:

Hvor er det godt at vide at jeg ikke er den eneste med den tankegang.
    og du har fuldstændig ret, det er en kæmpe fordel at han har et barn i forvejen viser bare at han kan klare rollen. Men jeg er bare bekymrede om han ville blive lige så følelse-ladet og være "høj" på igen at skulle ha et barn.

Er helt sikker på han vil være mindst lige så lykkelig og spændt som med hans første barn. Det tror jeg altid man vil være uanset hvor mange børn man får, og han vil jo helt sikkert også blive berørt af at se hvor lykkelig du bliver. Så jeg tror bestemt ikke du skal bekymre dig om det.
    Jeg ved ihvertfald min kæreste bliver lykkelig den dag vi skal have et barn sammen

10. pialene2 pialene2 Indlæg: 5287
    23. februar 2012, 12.18

Slå nu lige koldt vand i blodet, du skal lige være i det forhold, inden du får barn med ham. Lær ham lige endnu bedre at kende.
    Du skal ikke bekymre dig om, at han ikke vil elske dit barn lige så meget som barn nummer to. Det er jo også første barn med dig, som han vel elsker, så glem de primitive tanker.
    Alle mine tre fødsler var lige store i mine øjne. Men alt er nyt og usikkert med første barn, den større ro, man får ved barn nr. to eller tre gør ikke kærligheden mindre.

Abonnér på WOMAN.DK Se alle tilbud